Welcome to izws.blogspot.com

Welcome to izws.blogspot.com. Please leave a comment or a message in my shoutbox so that i knew that you were here. Tq. :-P


Sunday, November 23, 2008

Pangkor

Aku cuti 18 - 20/11 sbb ikut en rahman pi pangkor, best gak, ni nak tunjuk gambar - gambar kat sana:

Ni gambar kat atas bot dgn en rahman:


Ni pemandangan dari bot. Rumah kat sini, selang 3 - 4 biji rmh ada jeti kayu mcm ni (gmbr dah diedit dgn hp, sbnrnya x cntk mcm ni pun. Hp aku yg canggih, hehehe):


Ni kat Pantai Pasir Bogak, dekat dengan hotel kami duduk, Coral Bay Resort. Lupa lak nak ambil gambar kat hotel:


Ni gambar burung Enggang. Susah gak nak ambil gambar burung ni sebab depa ni pemalu. setapak aku langkah, dia terbang, last2 ni la gambar yang terjelas boleh aku tangkap. Nasib baik dia x melepas, sebab betul2 duduk bawah dia:


Ni kereta yang meninggalkan kenangan manis kepada kami berdua sebab bertuah sungguh kami dapat satu2nya kereta kancil yang tempat untuk isi minyak dia kena cungkil dengan kunci. Sampai attendant pump tu pun dah tau mcmn nak buka tempat untuk isi minyak tu. So ingat la no kereta ni kalau pi pangkor, hehehe.


Ni dekat Fu Ling Kong, Chinese Temple. Sangat warna warni dan cantik, ada ikan besar, ada mini tembok besar cina, ada kura - kura dll.


Entrance



Gambar dari jauh, fokus dekat batu besar tu



Ait, bila en rahman jadi org tin !?



Gerbang masuk tembok kecik cina



Kura - kura dan tulisan cina (sapa tau dia tulis apa sila komen)



Tembok kecil yang lain



Ikan Arapaima Gigas yg org dok ckp ikan besar tu



Dutch Fort:


Hari Balik, atas bot, pakai baju beli kat pangkor:


Itu saja. Esok nantikan aku menyelesaikan Rubik's Cube. Tunggu...

3 comments:

  1. wow!!syok gak ek izwan..
    aku nak p gak ngan lakiku..
    hua..hua..hua..

    ReplyDelete
  2. Ok lah, tp x sehebat langkawi dan x byk tempat utk melawat. Tempat utk relax & x buat apa2. Sesuai utk org bosan mcm aku ja. hehehe.

    ReplyDelete
  3. the word means 'long life'... panjang umur!!

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails